Переглянути всі підручники
<< < 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 > >>

 

зробити його добрим майстром. А якщо в тебе дівчинка, то її слід насамперед навчити готувати їжу в кухні, а вже потім читати, тому що не можна допустити, аби вона вміла тільки читати, якщо, звісно, ти не призначаєш її у черниці. Хлопчика годуй і вдягай якомога краще. Дівчинку вбирай добре, але їжі давай стільки, аби тільки підтримувати в ній життя, щоб вона не розтовстіла. Головне, привчи її робити все по дому: пекти хліб, готувати каплунів, сіяти борошно, варити, прати, застеляти постіль, прясти і ткати, вишивати по шовку, виготовляти вовняні сукна. Щоб, коли вона вийде заміж, чоловік не назвав її неробою.

1. Чи можна вважати дбайливим ставлення до природи в Середні віки?

2. Які головні загрози існували для життя середньовічної людини? Чому від епідемій особливо страждали міста?

3. Як середньовічні люди ставилися до часу?

4. Що мав брати до уваги феодал, зводячи свій замок?

5. Чому тогочасні сім'ї були невеликими?

ЗАВДАННЯ

1. На підставі повідомлень хроніста Фрідріха Клосенера спробуйте з'ясувати, чому євреїв звинувачували у виникненні епідемій і що насправді за цим приховувалося.

2. Використовуючи розповідь ченця Рішара, поміркуйте, кому було вигідно тримати середньовічні шляхи у занедбаному стані.

3. Спираючись на повчання Паоло да Чертальдо, охарактеризуйте тогочасні вимоги до освіти та виховання дівчинки. Яким було становище жінки в суспільстві?

§3

МАТЕРІАЛЬНИЙ СВІТ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ

1. Успіхи техніки. Середньовіччя - це світ із пануванням ручної праці. Розвиток техніки відбувався в ньому повільно і нерівномірно. Найменших змін зазнавало сільське господарство, де використовувався традиційний, успадкований від предків реманент. Вдосконалювалися лише рільничі знаряддя праці, що привело до значного поширення з ХІІ-ХІІІ ст. плуга з відвалом і борони.

Важливі зрушення відбувалися насамперед у видобутку й обробці металів. З XIV ст. від невеличкого горна перейшли до домни -печі п'ятиметрової висоти. За добу вона могла видати близько 1,5 тонни заліза. Потім метал потрапляв до ковалів, які виготовляли необхідні побутові речі, знаряддя праці, зброю, прикраси тощо. Середньовічні люди наділяли метали чудодійною силою, а освіт-

 

Переглянути всі підручники
<< < 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 > >>
Hosted by uCoz